ostirala, abendua 23, 2016

Soluzio orokorra

Planteatzen du Luis Lauzirikak hurrengo aukera an komentario bat ki aurreko posta:
Amildegi bat sortu da, alde batez fisikaria zein, kalkuluaren bitartez, iristen den realitate batera zeinek superatzen duen irudimena, ta bestaldez publiko arrunta zein saiatzen den antzematen realitate bat zeinetan evidentzia matematikoak gezurtatzen dituen sensuen intuizioaren datuak.
Hor Luisek eliminatu du "...-en artean" postposizio artikulatzilea, evidentziatuz postposizioen arazo larriak noiz lotzen osagarri luzeak, eta artikulazio berezitu horren ordez proposatu du hau:

Se ha creado un abismo, por un lado el fisico que...., y por otro...

Eredu horri jarraituta:
Amildegi bat sortu da arten zu (A) eta ni (B) = Amildegi bat sortu da, alde batez zu (A), eta bestaldez ni (B).
Handia da amildegia arten zu eta ni = Handia da amildegia, alde batez zu, eta bestaldez ni.
Handitu da amildegia arten zu eta ni = Handitu egin da amildegia, alde batez zu, eta bestaldez ni.
Mintzatu nintzen buruz amildegia arten zu eta ni = Mintzatu nintzen amildegiari buruz, alde batez zu, eta bestaldez ni.
Luisen eredua ez da soluzio sendo eta orokorra, baizik soluzio partzial bat zein izan daiteke egokia azpi baldintza pragmatiko konkretuak (adibidez, noiz nahi dugun azpimarratu amildegi bat sortu dela, eta, pausatxo baten ostean azalpenak eman).

Euskararen erabiltzaileok behar dugu "...-en artean" guztiz operatibo bat eta hori soilik etor daiteke ti bere kide aurreratu bat. []