osteguna, uztaila 09, 2020

Bi irizpide, ondo ezberdinak

Zioen atzo Erramun Gerrikagoitiak:
Niretzat clasificatione berria da ze textu bateco hitzac ahal dira sailcatu 3 multzotan ezen
1 hitzac,
2 grammatica hitzac
eta 3 hizquiac.
Nic, gaur arte, secula iracurri baco clasificationea.
Nik ere ez. Seguruena zeren klasifikazio hori ez da batere zorionekoa. Blanca Urgell-ek zioen:
Agian zu ere gramatika gorrotatzen duten ikasle horietako bat zinen. Hala ere, animatuko zinateke gramatikaren satorzulo ibilerraz batetik sartzen? Eskutik helduta eramango zaitut, eta espero dut ez galtzea, ez zu eta ez ni.
Nik ez dakit klasifikazio horrek norbaiti lagunduko ote zion maitatzén gramatika. Ezezkoan nago. Gehiago iruditzen zait ze linguista arabarra galdu da an klasifikazio bat non nahasi ditu bi irizpide, ondo ezberdinak:
  • Irizpide funtzional bat afin ezberdindu hitzak eta gramatika-hitzak.
  • Irizpide formal bat afin ezberdindu hitzak eta hizkiak.
Areago, ez litzake batere harritzekoa baldin baten bat hasiko balitz gorrotatzen gramatika justuki ondorenda irakurrí sailkapen hori. []

1 Comments:

Blogger Erramun Gerrikagoitia said...

Nahiz ez izan ni sobera aditua grammaticaz ulertzen ahal dut zer izan ahal da

Irizpide funtzional bat afin ezberdindu hitzak eta gramatika-hitzak

baina ilunago guertatzen zait ulertzea zer izan ahal da

Irizpide formal bat afin ezberdindu hitzak eta hizkiak.

Arguitasunic lego 2.az esquertuco nuque.

osteguna, uztaila 09, 2020 11:25:00 AM  

Argitaratu iruzkina

<< Home