igandea, apirila 17, 2022

"ze" edo "ze ez", oraintxe, aukeran

Zioén atzo Erramun Gerrikagotiak:

Comentatzen duzu Jesus "ze ez" particula comparativoa. Baina erabili ahal da, esango nuque, soilic "ze" noiz ez da marcatzen negativotasuna. Esateraco,
Ni gazteago naiz ze nire arreba biac.
Ezen bi hauec, "ze" eta "ze ez" dira particula comparativo bat eta bera baina 2.ean da marcatzen negotivotazuna.

Bai, esan  geinke:

Ni gazteago naiz ze nire arreba biak. 

Ni gazteago naiz ze ez nire arreba biak.

edo:

Hobe da gorde ze eske.

Hobe da gorde ze ez eske.

Gogora daigun ondorengo sarrera:

Nayago dot to bat, çe amaui emon deyat (1596)

Atzoko sarreran aipatzen genituen zenbait adibide zahar (1596) non erabiltzen zén "...ze ez..." konparatibo progresiboa (ikus an "Refranes y sentencias comunes en Bascuence, declarados en Romance", 1586). Gaur, ber liburutik aipatu nahi dugú beste adibide bat non erabiltzen dá "...ze...":

Nayago dot to bat, çe amaui emon deyat  [40]

Ohartu ze, garai hartan, hori izango litzaké esaera zahar bat zein, printzipioz, esango litzaké komunki.

"ze" edo "ze ez", oraintxe, aukeran.

Etiketak: ,

2 Comments:

Blogger Erramun Gerrikagoitia said...

Atzo ere erabili nuen vueltaca buruan progresivo adjectivoa baina gaur dut galdetzen hortaz zeren atzo ez nuen nahi izan nahasi kin atzo nuenena tractatzen.
Nola nic ez dudan harrapatzen zer da comparativo progresivoa, nahi nuque explica daizun horren zergatia Jesus, ezen zergatic da comparativo hori progresivoa. Esquerrac aitzinetic.

igandea, apirila 17, 2022 10:35:00 AM  
Blogger Erramun Gerrikagoitia said...

Zembat comparativo daude? Progresivoac eta ...

igandea, apirila 17, 2022 10:36:00 AM  

Argitaratu iruzkina

<< Home